1 TRASPARENTE2 TRASPARENTE

 

LA FREGOLA TRASPARENTE.

 

Non è di pizzo, non è di tulle, non è di seta, né di organza o di chiffon. La fregola c’è ma non si vede. Come la scarpetta di Cenerentola, solo che invece di essere in cristallo è in puro pvc. Certo, con un paio di tronchetti di Jeffrey Campbell ai piedi, un bracciale di Christian Dior al polso, una clutch di Charlotte Olympia in mano, un chiodo di Wanda Nylon sulle spalle o un impermeabile di Valentino a prova di Catherine Deneuve addosso, il sogno si avvera comunque. Anche dopo la mezzanotte, quando non si trova un taxi neanche a pagarlo, figuriamoci una carrozza. Come in ogni favola che si rispetti, c’è anche il gusto di indossare per farsi guardare. E infine, da non perdere d’occhio, l’aspetto riciclabile della plastica: ogni volta che cambi il sotto, cambia magicamente tutto il sopra: con un abito cipria siamo tanto chic; con una gonna fluo facciamo molto pop; con un jeans nero quanto diventiamo grrr? Un consiglio da sorellastre: tinte unite sì, fiorellame no. L’effetto copridivano in cellophane è sempre dietro l’angolo!

 

http://www.wandanylon.fr/e-shop/

 

THE TRANSPARENT FREGOLA.

 

It’s not made of lace, it’s not made of tulle, it’s not of silk, nor made of organza or chiffon. This is the invisible fregola: is there, but not there. Like Cinderella’s shoe, but instead of crystal is made of pure pvc. Of course, otherwise, wearing a pair of ankle boots by Jeffrey Campbell, a bangle by Christian Dior, a cluth by Charlotte Olympia, a biker jacket by Wanda Nylon hanging on the shoulders or a Valentino raincoat just like Catherine Deneuve, our dream will come true in any case. Even after midnight, when finding a cab is almost a nightmare, forget about a carriage. Besides, as in the best fairy tales, we also like to dress up to be admired. And, last but not least, don’t forget the recycling side of plastic: every time you change the under, the upper changes too, by magic: with a pink powder suit we look very chic; with a fluorescent mini we become so pop; and with black jeans how grrr are we? A step-sister hint: yes to solid colours, no to flower-power patterns. The old-grandma-sofa-covering effect is right there, waiting in ambush! 

 

http://www.wandanylon.fr/e-shop/

 

photo via visualoptimism.blogspot.it (l’officiel), visualoptimism.blogspot.it (l’officiel), vogue.it by Avedon, nastygal.com, fashionising.com (christian dior ss13), grazia.it

 

you may also like:

LEAVE A COMMENT