1 CAPPELLO2 CAPPELLO
 

LA FREGOLA DEL CAPPELLO.

Se c’è una cosa che non può mancare nell’armadio è il cappello. D’estate o d’inverno il cappello aggiunge personalità, distribuendola in parti uguali in tutto il corpo. Più personalità quanto più è vissuto. È una specie di proporzione matematica. E così, con un cappello a tesa larga in testa, possiamo permetterci di girare fra i reparti del supermercato e afferrare un etto di prosciutto avvolte da un’aria di mistero. Un Borsalino calato sulla fronte basta a rendere più vip perfino la passeggiatina mattutina con il cane. Per non parlare del cilindro: ti aspetti di essere paparazzata non appena svolti l’angolo. L’importante, mentre fantastichiamo con il broncio e gonfiamo l’ego senza un filo di trucco, è dare un’occhiata alla strada. Almeno ogni tanto, per non andare a sbattere.

http://www.urbanoutfitters.co.uk/search?q=hat&searchsubmit=Search   

 

THE FREGOLA OF THE HAT.

One of the must have in everyone’s closet is the hat. Either winter or summer time something on your head adds that hint of personality, equally distributed on your whole figure. The more is used, the more has personality. It’s like a math. Well, with a huge brimmed hat we can stroll in the supermarket depts and – covered with that air of mystery – grab a piece of ham. You just need a Borsalino on your head to make the most common morning’s dog walk a V.I.P. event. Don’t even need to mention the stovepipe: you HAVE to expect paparazzi at every corner. FYI: while we daydream in a sulk, pimping our ego without a single skid of make-up, remember to give the road a look-over. From time to time, at least not to bump into something.

http://www.urbanoutfitters.co.uk/search?q=hat&searchsubmit=Search            

photo via  Nico for Madame Figaro March, Txema Yeste for Marie Claire Italia, Vogue Japan, alexa chung from chapeaux, Dress to Kill’s, Vogue japan by victor demarchelier, blessedwildapplegirl.tumblr.com, cultureclub.clubmonaco.com, Dress Me, Hasse Nielsen for Cover Magazine

you may also like:

LEAVE A COMMENT